Een robot op kantoor
Nu robots slimmer en beter betaalbaar worden is het duidelijk. Bepaalde taken kunnen beter door robots worden gedaan. Eenvoudige receptie functies en schoonmaaktaken zijn taken die graag uitbesteed worden. Daarnaast werken we sinds 2020 steeds vaker vanuit huis met behulp van telepresence oplossingen. Zo zijn we toch bij de ene vergadering en spreken we gemakkelijker af met collega’s die ook vanuit huis werken.
Waar werkt er dan een robot op kantoor?
Bij de receptie van het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht werkten een paar receptie robots. Dit waren de welbekende Pepper robots van Softbank. Ze verwelkomden iedereen die binnenkwam en verwezen je naar de juiste collega om je verder te helpen. Bezoekers reageerden verrast en vonden het erg leuk om op deze manier binnen te komen.
Ook de telepresence robot komen we op kantoren tegen. Zeker in de corona tijd was deze robot favoriet om toch op kantoor rond te kunnen rijden en het gesprek aan te gaan.
Taken van een robot op kantoor
Robots vervullen in een kantoor omgeving de volgende taken:
Het verwelkomen van bezoekers
Bij het binnenkomen in een kantoor zijn er vaak aandachtspunten die met de bezoekers moeten worden gecommuniceerd. Denk aan huisregels. Ook hebben bezoekers vaak vragen over onderwerpen zoals openingstijden en hebben ze hulp nodig om hun weg te vinden binnen het pand. Robots kunnen hiermee helpen. Omdat ze met spraakherkenning en touchscreens kunnen worden uitgerust is er interactie mogelijk.
Communicatie verzorgen tussen mensen binnen en buiten
Werknemers werken steeds vaker thuis. Robots maken het op een makkelijke leuke manier mogelijk elkaar vaker te zien en te spreken. Telepresence of beeldbellen is hiervoor in bepaalde robots ingebouwd.
Schoonmaken
Grotere oppervlaktes zoals de entreehal en lange gangen kunnen zeer doelmatig worden schoongemaakt door robots. De ervaring leert dat dit vooral besparing oplevert voor grote bedrijven.
Waarom huren
Onze klanten kiezen ervoor om robots te huren in plaats van deze aan te schaffen om de volgende redenen:
- Flexibele inzet
- Doorlopende ondersteuning in het gebruik
- Reparatie en vervanging
- Up to date software
- Altijd de beste robot