Robot bij de receptie
Robots bieden steeds meer ondersteuning bij receptie werk. Terugkerende en eenvoudige zaken laat u door een slimme en alerte robot afhandelen. Deze kan prima vertellen waar de WC’s zijn en waar een parkeerautomaat staat. Ook checkt deze digitale collega uw gasten in. Uw medewerkers krijgen meer tijd voor de gasten die dat nodig hebben. En de kosten blijven onder controle.
Receptie robots zijn ideaal voor gebruik op kantoren en in panden met een publieke functie. Denk aan bibliotheken, ziekenhuizen en gemeentehuizen. Maar ook bij evenementen, beurzen en andere bijeenkomsten zijn ze een ideale collega.
Waar worden dan receptie robots gebruikt?
Bij de receptie van het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht werkten een paar receptie robots. Dit waren de welbekende Pepper robots van Softbank. Ze verwelkomden iedereen die binnenkwam en verwezen je naar de juiste collega om je verder te helpen. Bezoekers reageerden verrast en vonden het erg leuk om op deze manier binnen te komen.
In ziekenhuizen verwelkomen robots dagelijks bezoekers. Ze wijzen hen de juiste afdeling als ze een afspraak hebben. In grote gebouwen is dat een logische functie. Maar hetzelfde geldt voor vliegvelden. Is mijn vlucht vertraagd? Waar moet ik mijn bagage inchecken? Waar huur ik een auto? Maar wat denkt u van een robot bij een bank? Op steeds meer grote bank kantoren verwijzen receptie robots de klanten naar de juiste balie of naar het juiste apparaat voor vreemde valuta, geld storten of gewoon even pinnen.